Euro Events - over onze onderneming
Een dynamische bedrijf voortgekomen uit de evenementensector
Wie zijn wij?
De oprichters van Euro Events zijn al sedert 1989 actief in de evenementenwereld als organisatoren van grootschalige auto gerelateerde evenementen. Het reguleren van bezoekersstromen en het daarbij in goede banen leiden van het gebruik van betaalsystemen bleek een van de kernwaarden welke men wilde voorzetten in een aparte onderneming. Na een aantal jaren actief te zijn geweest in de branche van auto gerelateerde evenementen werd in het jaar 2001 de oprichting van het bedrijf Euro Events gerealiseerd . In 2003 heeft het bedrijf dan ook de keuze gemaakt om van fysieke dienstverlening op evenementen geleidelijk over te schakelen naar een rol als toeleverancier van evenement benodigdheden. Inmiddels richt Euro Events zich volledig op het leveren van oplossingen in toegangs- en betaalsystemen voor evenementen en heeft het bedrijf zich ontwikkeld door telkens in te spelen op de aanpassingen en vragen uit de dynamische evenementen- en vrijetijdsmarkt.
Ondertussen is Euro Events doorgegroeid tot één van de grootste spelers binnen de branche op het gebied van toegangs- en betaalsystemen. Door de jarenlange ervaring is er veel kennis opgebouwd die ingezet wordt om iedere klant een passend advies te geven en de juiste, kwalitatieve producten te leveren. Klanten zien ons als een betrouwbare partner waarbij persoonlijk advies en meedenken tot onze kracht behoort.
Euro Events beschikt over eigen productielijnen en is daarmee in staat kwalitatief goede producten te leveren tegen een scherpe prijs. Daarnaast beheren wij onze eigen productieplanning waardoor korte levertijden en ook spoedleveringen mogelijk zijn.
Belangrijke mijlpalen
In de ruime geschiedenis van ons inmiddels veelzijdige bedrijf zijn er een aantal belangrijke mijlpalen die wij graag met u willen delen. Deze ontwikkelingen zijn bepalend geweest voor de groei van het bedrijf en de positie die we hebben ingenomen in de markt:
- 2004: Het eerste betaalde personeelslid in dienst bij Euro Events
- 2005: Start met eigen bedrukkingsfaciliteiten voor het bedrukken van polsbandjes
- 2006: Uitbreiding van het assortiment met ronde consumptiemunten
- 2009: Ingebruikname bedrukkingsfaciliteiten voor meerkleurendruk consumptiemunten
- 2010: Uitbreiding van het assortiment met eigen productie muntmatten (breekmunten)
- 2013: Ontwikkeling van verhuur munt uitgifteautomaten
- 2014: Uitbreiding van het verhuur assortiment met pinterminals, kassalades en telmachines
- 2015: Ontwikkeling van een wisselautomaat met pinterminal met zelf ontwikkelde en gecertificeerde software
- 2016: Ontwikkeling van verhuurautomaten die zowel ronde munten als munt strips kan uitgeven
- 2017: Overname spuitgieterij waardoor de productie van alle munten geheel in eigen beheer plaatsvindt
- 2018: Integratie van alle productiefaciliteiten waardoor één groot en efficiënt productiebedrijf ontstaat. Hierdoor is spoed en maatwerk de nieuwe standaard
- 2019: Doorontwikkeling automatensoftware waardoor prepaid munten en samenwerking met ticketing mogelijk wordt
- 2020: Aanpassing van het bedrijf aan de nieuwe marktsituatie als gevolg van de Corona crisis die de evenementensector en horeca hard en langdurig raakt. Door een ingrijpende reorganisatie is een bedrijf ontstaan dat financieel zeer gezond is en zich flexibel kan aanpassen aan voortdurend zich wijzigende marktomstandigheden
- 2021: Verhuizing naar een nieuw en groter pand aan de Newtonweg 18A waardoor kantoor en alle productie onder één dak gevestigd zitten. Een flinke stap qua efficiënt werken
- 2022: Geïnvesteerd in vier nieuwe foliedrukmachines, een nieuwe graveermachine, een nieuwe bedrukkingsmachine voor garderobenummers en een nieuwe spuitgietmachine waardoor we onze productiecapaciteit flink hebben uitgebreid en nog sneller kunnen leveren
- 2023: Geïnvesteerd in een gloednieuw digitaal concept waardoor de opdrukkwaliteit van digitaal bedrukte producten enorm is verbeterd en waarmee we meer dan 1.000.000 breekmunten per dag kunnen produceren en bedrukken
Waarom klant worden bij Euro Events?
Gedegen advies
Door onze jarenlange ervaring weten we hoe wij onze klanten het beste kunnen helpen. Samen met de klant wordt er gekeken naar, welke uitdagingen er zijn én hoe we hiervoor de beste oplossingen kunnen bieden. Door het inzetten van onze kennis en ervaring bij iedere klantvraag zijn wij gegroeid tot de partner die wij nu zijn. Hierbij is persoonlijk advies en meedenken met de klant onze kracht en onderscheidende factor.
Betrouwbaarheid
Onze producten fungeren in de meeste gevallen als toegangs- of betaalmiddel. Betrouwbaarheid staat bij ons daarom hoog in het vaandel. Euro Events heeft het grootste gedeelte van de productie in eigen huis. Dit verkort vooral de levertijden, verhoogt de leverbetrouwbaarheid en komt onze flexibiliteit ten goede. Wij zijn vrijwel niet afhankelijk van derden, waardoor de kans op frauderen met onze producten wordt geminimaliseerd. Omdat wij dit erg belangrijk vinden werken wij enkel met ervaren en betrouwbare krachten die op de hoogte zijn van de gevraagde kwaliteitseisen. Onze producten worden dan ook einde productieproces met zorg ingepakt en rechtstreeks afgeleverd door onze vervoerder bij de eindgebruiker.
Concurrerende prijzen
Euro Events is één van de grootste leveranciers van evenement benodigdheden in de huidige markt. De productiehallen met de verschillende machineparken grenzen direct aan onze kantoorlocatie. Hierdoor kunnen wij efficiënt werken, hebben we zicht op onze voorraden en kopen wij onze halffabricaten en grondstoffen voordelig in. Doordat wij op deze manier werken wordt de kostbare tussenhandel uitgeschakeld en kunnen wij u kwalitatieve producten tegen scherpe prijzen aanbieden.