Easy Be

Kamperen is nog steeds populair. Maar een keerzijde voor veel kampeerders is het doen van de afwas, een van de minst geliefde bezigheden. Dit was voor Bas Thuis, zelf ook een fervent kampeerder, een reden om het eens anders te gaan doen. Hij stelde zichzelf de vraag hoe het sociale aspect van het afwassen kan blijven bestaan zonder echt te hoeven afwassen. Zo kwam hij op het idee om van afwassen een sociaal luxe concept te maken. Hieruit ontstond in 2012 het bedrijf Easy Be. Ze begonnen met 6 campings, maar inmiddels kunnen kampeerders op 70 campings verspreid over 10 landen hun afwas doen met een Easy Be vaatwasser.

Easy Be innoveert het kamperen op de basis en met de slogan ‘Duurzaam gemak op vakantie’ laat het bedrijf zien dat het bezig is met duurzaamheid. Mensen denken vaak dat het gebruik van een vaatwasser minder milieuvriendelijk en duurzaam is dan het afwassen met de hand maar niets is minder waar. Een andere pijler van Easy Be is dat ze er voor de kampeerders willen zijn en de kwaliteit van de dienstverlening op campings willen verhogen. “Ons doel is dat mensen een relaxte en ontspannen tijd op de camping hebben zonder zich druk te hoeven maken over zaken die thuis worden opgelost met luxe. We merken dan ook dat kampeerders blij zijn met de vaatwassers zodat ze zelf meer tijd over hebben voor andere dingen.”

Recreatiepark de Boshoek in Voorthuizen is één van de campings met een Easy Be vaatwasser. Dit recreatiepark richt zich primair op gezinnen met kinderen. “Wij organiseren veel voor de kinderen waardoor ze graag naar onze camping komen. Daarbij vinden wij het ook belangrijk om de ouders van enig gemak te voorzien wat resulteert in de vaatwassers van Easy Be”, aldus Paul Pluk, hoofd front office van het recreatiepark. Veel mensen zijn bekend met de vaatwassers en vragen daar ook specifiek naar bij de r eceptie. Paul ziet ook nog steeds kampeerders die niet bekend zijn met Easy Be. “Sommige mensen kijken raar op als wij hen vertellen dat wij tegenwoordig ook vaatwassers hebben waar ze gratis gebruik van kunnen maken. Waar ze in het begin geen behoefte hebben aan een vaatwasser, komen ze gedurende de vakantie toch bij de receptie om Easy Be munten te halen. Ze vinden het toch wel handig.”

Duurzaamheid en kwaliteit komen ook naar voren in de producten die Easy Be afneemt bij Euro Events. Op een beurs kwam Bas in gesprek met een medewerker en stelde de vraag welke producten uit het assortiment voldoen aan de kernwaarden van het bedrijf. Al snel kwam naar voren dat metalen munten zowel praktisch als commercieel kunnen bijdragen aan de groei van Easy Be. “Het voordeel van metalen munten is dat ze zeer duurzaam zijn. Een bijkomend voordeel is dat we ons logo op de munten kunnen drukken waardoor we de munt ook als tastbaar marketingmiddel kunnen gebruiken.”

De samenwerking tussen Euro Events en Easy Be wordt door Bas als prettig omschreven. “Ik weet wat ik aan Euro Events als leverancier heb, ze zijn duidelijk, betrouwbaar en hebben een goede service. Ik heb in het begin een munt met mijn eigen logo laten ontwerpen en het opschalen naar grote hoeveelheden is met één telefoongesprek of e-mail geregeld.” Ook in de toekomst zal Easy Be haar munten weer bij Euro Events afnemen. “Wij zijn tevreden over de huidige samenwerking. En met het oog op de groei van Easy Be campings zullen we nog vaak genoeg producten bij Euro Events bestellen.”