Neverland

Nederland is met Neverland een tweedaags dancefestival rijker. De line-up met diverse toonaangevende DJ’s spreekt voor zich, dit is een festival om rekening mee te houden. Het ontstaan van Neverland gaat terug naar de passie van jeugdvrienden Tim en Rob. Tijdens het bezoek van diverse festivals hebben zij inspiratie opgedaan om hun eigen festival te organiseren. In juli 2018 was het dan eindelijk zover, de eerste editie van Neverland vond plaats in Landgraaf. De basis van dit evenement is het creëren van een fantasiewereld zodat de bezoekers zich in een waar sprookje wanen. “We willen voor festivalbezoekers een complete belevenis creëren, waarbij zij zich twee dagen onderdeel van een sprookje voelen. Dat is iets wat je nergens anders in Nederland ziet of ervaart”, aldus Tim en Rob organisatoren van Neverland.

Kosten noch moeite worden gespaard om een succesvolle eerste editie van het evenement neer te zetten. “Wij proberen op elk detail te letten. Zo hebben wij naast de aankleding veel in de voorzieningen op ons evenement geïnvesteerd. We hebben gemerkt dat een ontoegankelijk evenement, lange wachtrijen en slechte hygiëne veelvoorkomende ergernissen onder festivalgangers zijn. Dat willen wij kosten wat het kost voorkomen op ons evenement. We willen dat de bezoekers van dit jaar volgend jaar weer met een goed gevoel terugkomen.” De benadering van de jongens werpt zijn vruchten af en met 15.000 bezoekers, waarvan 17% afkomstig uit het buitenland, is deze editie succesvol. Voor Tim en Rob is het doel om mensen die van dezelfde sfeer en muziek houden bij elkaar te brengen geslaagd.

Door de grootte van het festival en het hoge bezoekersaantal, is er ook veel geld in omloop. Dit was een reden voor de organisatie om de verschillende geldstromen zoveel mogelijk te vervangen. “Wij hebben ervoor gekozen om met breekmunten en diverse pinmogelijkheden te werken, zodat de medewerkers en vrijwilligers zo weinig mogelijk met contant geld in aanraking komen. Daarbij draagt het aanbieden van pinnen en contactloos betalen bij aan de toegankelijkheid van het evenement.” Gedurende de voorbereidingen van het festival zochten de organisatoren via internet naar leveranciers van munten en muntenkassa’s. ‘’Vanwege onze last minute aanvraag wisten we dat het eventueel moeilijk kon worden, maar gelukkig kwamen we bij Euro Events terecht. Doordat zij veel in eigen huis produceren en snel kunnen schakelen, was alles binnen 2 dagen met spoed geregeld. We voelen ons daardoor echt gewaardeerd!”

Naast de producten zijn Tim en Rob ook erg te spreken over het personeel van Euro Events. Wanneer klanten muntenkassa’s bij Euro Events huren, gaat een servicemedewerker mee zodat de organisatie zich geen zorgen hoeft te maken over de automatische muntverkoop. “Het personeel van Euro Events verstaat het personeel van Neverland en andersom. Ze hadden aan een half woord genoeg om te weten wat er moest gebeuren.” Volgens de organisatoren is wederzijds vertrouwen een belangrijke basis voor de toekomstige samenwerking. Tim en Rob willen festivalorganisatoren nog een tip meegeven. ‘’Bouw een goede relatie op met de leveranciers, want samen maak je een evenement groot. Denk niet in problemen, maar zoek juist naar oplossingen!’’